WE CALL YOU BACK

Glokom Nedir?

Göz içi basıncın yükselmesi sebebiyle görme sinirlerinin zarar görmesi, görme eylemini olumsuz etkilemektedir. Göz içi sıvısının yeterli bir şekilde boşalmaması ile göz içindeki basınç yükselmektedir. Bu rahatsızlığa glokom, halk arasında “göz tansiyonu” ya da “karasu hastalığı” denilmektedir.

Glokom rahatsızlığında erken teşhis oldukça önemlidir. Glokom rahatsızlığında erken teşhis edilmezse ya da tedavi edilmezse, ilerleyen dönemlerde kalıcı olarak görme kaybı yaşanabilir. Bu sebeple düzenli olarak göz muayenelerinin yaptırılması oldukça önemlidir.

Glokom Kimlerde Görülür?

Glokom rahatsızlığı oldukça yaygın ve sıklıkla görülebilen bir rahatsızlıktır. Tedavi edilmesi ve erken teşhis bu rahatsızlık için büyük önem taşımaktadır. Tedavi edilmezse ya da ihmal edilirse, ilerleyen dönemlerde kalıcı olarak görme kaybı yaşanması mümkündür. Glokom rahatsızlığı, aşağıdaki durumlara göre daha çok görülebilmektedir:

• 40 yaş üstü kişilerde sıklıkla görülebilmektedir. Toplumda 40 yaş üzerindeki kişilerde glokom rahatsızlığının görülme oranı %2’dir.
  • 60 yaş üstü kişilerde görülme olasılığı daha yüksektir. 60 yaş üstü kişilerde ise glokom rahatsızlığının görülme oranı %10’dur.
  • Şeker ya da guatr gibi hastalığı olan kişilerde de glokom rahatsızlığının oluşma ihtimali oldukça yüksektir.
  • Önemli derecede göz travmaları yaşayan kişilerde glokom rahatsızlığının görülme olasılığı yüksektir.
  • Miyop rahatsızlığı yani uzağı görememe rahatsızlığı olan kişilerde de ilerleyen dönemlerde glokom oluşma riski oldukça fazladır.
  • Uzun süreli kortizon kullanımına bağlı olarak da sonradan glokom rahatsızlığı oluşma olasılığı muhtemeldır.

Bu gibi sebeplere istinaden, düzenli olarak göz muayeneleri oldukça önem kazanmaktadır. Unutulmamalıdır ki glokom rahatsızlığını kontrol altına alabilmek ve ilerleyen dönemlerde görme oluşabilecek görme kaybının önüne geçebilmek için erken teşhis çok önemlidir.

Glokom Rahatsızlığının Belirtileri Nelerdir?

Glokom rahatsızlığı çeşitli belirtiler ile kendini gösterir. Bunların arasında en önemlileri:

• Zaman zaman oluşabilecek görme eylemini olumsuz etkileyen bulanık görme durumu,
  • Özellikle sabahları görülen şiddetli baş ağrıları,
  • Geceleri görülebilen ışıklara karşı hassasiyetin oluşması durumu,
  • Televizyon izlerken, kitap okurken ya da görme eyleminde fokuslanarak yapılan aktivitelerde, göz etrafında ağrıların oluşması durumudur.

Bu tarz belirtiler, glokom rahatsızlığına işaret edebilir. Bu şikayetlerin oluşması durumunda, glokom rahatsızlığının tespiti ya da kontrolü için detaylı bir göz muayenesi yaptırılmalıdır.

Glokom Riskini Arttırabilecek Faktörler Nelerdir?

·         Genetik yatkınlık olarak ailede glokom rahatsızlığının bulunması,

·         40 yaşın üzerinde olunması,

·         Şeker ya da guatr gibi kronik rahatsızlıkların bulunması,

·         Yüksek ya da düşük tansiyon rahatsızlığının bulunması,

·         Miyop ya da hipermetrop rahatsızlığının bulunması,

·         Kansızlık ya da migren gibi rahatsızlıkların bulunması,

·         Uzun süreli kullanılan kortizon ilaçlarının olması,

·         Göz ve çevresinde yaşanan travmalar

Glokom Rahatsızlığı Nasıl Tedavi Edilir?

Glokom rahatsızlığının tedavisinde amaç, göz içi basıncı düşürerek, bu basıncın göz sinirlerine yaptığı olumsuz etkilerin ortadan kaldırılması ve görme kaybının ilerlemesini engellemektir. Glokom tedavisinde mevcut durumun yani zarar görmüş göz sinirlerinin tedavisi mümkün değildir sadece oluşan hasarın ilerlemesi engellenebilmektedir.

Glokom rahatsızlığının tedavisinde kullanılan 3 yöntem bulunmaktadır. Bunlar; ilaç kullanımı, lazer ile yapılan tedavi ve cerrahi olarak yapılan tedavidir.

Hastanın mevcut durumuna, glokom rahatsızlığının ilerleme derecesine bağlı olarak, tedaviye önce ilaçlarla başlanır. İlaçların düzenli olarak kullanılması bu rahatsızlığın ilerlememesi adına oldukça önemlidir.

Ancak glokom rahatsızlığı ilerlemiş bir derecede ise ve bu sebeple ilaç kullanımından fayda görülmediyse, doktor tarafından hasta lazer ya da cerrahi müdahalelere hastayı yönlendirebilmektedir. Lazer ya da cerrahi olarak yapılacak müdahale de başarı oranı %80-90 oranında görülmektedir.

Glokom rahatsızlığında göz önünde bulundurulması gereken en önemli durum, bu rahatsızlığın kronik bir rahatsızlık olduğu ve ömür boyu süreceğidir. Bu sebeple hastaların, düzenli olarak doktorun önerdiği ilaçları kullanması ve kontrollerini aksatmaması gerekmektedir. Tekrar belirtmek gerekirse, glokom tedavisinde amaç, bu hastalığın ilerlemesini engellemektir.

Instaclinic ile Glokom Tedavisi

Yurt dışından ülkemize glokom rahatsızlığının tedavisi için çok sayıda misafir gelmektedir. Kendilerine “sağlık turizmi” kapsamında paket servisler sunulmaktadır. Bu paketlerin içerisinde, operasyon, otel konaklama ve şehir içi transfer hizmeti sunulmaktadır.
Yurt dışından gelen misafirlerin glokom rahatsızlığının tedavisine istinaden, İstanbul’da kalması gereken süre, doktorların hastanın mevcut durumuna göre ve tedavi planına göre değişmektedir. Hastaların mevcut durumu ve hangi tedavinin uygulanacağı, İstanbul’da ne kadar kalmaları gerektiği gibi detaylar, İnstaclinic müşteri temsilcileri tarafından hastalara detaylı olarak bildirilmektedir. Misafirlerimiz ülkelerine döndükten sonra da oluşabilecek sorularını yanıtlamak ve operasyon sonrasında da hizmet sunabilmek için Instaclinic’in müşteri temsilcileri 7/24 hizmet halindedir.

Glaucoma Treatment aims to stop the progression of the disease.

Early diagnosis and treatment of Glaucoma is very important.

What is Glaucoma?

Pricing

You can customize your own package depending on your needs in an easy way

HAVE A QUESTION? WE ARE HERE TO HELP YOU REACHING YOUR PEACE OF MIND